Ведаць:
Умець:
1.У беларускай мове адрозніваюць наступныя тыпы маўлення:
2.У тэксце-апавяданні ўжываецца шмат дзеясловаў, якія паказваюць, як дзеянне пачыналася, развівалася і закончылася.
3.Вызначыце тып маўлення ў наступным тэксце: Хаскі вельмі вынослівыя і могуць бегчы з вялікай хуткасцю. Іх не палохаюць паўночныя заснежаныя раўніны, яны здольныя хутка перавозіць людзей з аднаго месца назначэння ў другое.Адказ:
Правільны адказ: апісанне
4.Тэксту-разважанню адпавядае наступная схема:
5.Ці згодны вы, што сачыненне на тэму “Партрэт майго сябра” адносіцца да апісання?
6.Ці згодны вы, што да тэксту-апавядання можна намаляваць некалькі ілюстрацый?
7.Вызначыце тып маўлення наступнага тэксту: Каля возера раслі бярозы і івы. Колькі год таму пасярод іх з’явілася маленькая хвойка. Хваёвы лес адсюль вельмі далёка. Хто ж пасадзіў яе тут? Напэўна ветрык прынёс насенне да возера. Цэлую зіму яно ляжала пад снегам, а калі прыгрэла сонейка – прарасло. Сярод бярозавай жоўтай лістоты зялёную хвойку бачна здалёк.
8.Вызначыце тып маўлення наступнага тэксту: Адной з самых каштоўных парод дрэў лічыўся дуб. З яго выраблялі бочкі і кадкі пад квас, сок, грыбы. Яны надавалі ежы адметны смак. З дубу рабілі таксама вёдры для студні. Дубовыя вырабы былі трывалымі і даўгавечнымі.
9.Вызначыце тып маўлення наступнага тэксту: Усюды зеляніна расце і наліваецца. Весела пазірае стары лес. Ён разросся за калгасам і цягнецца далёка па краях поля. Кусты арэшніку, рабіны, чаромхі густа разрасліся ўнізе і шырока параскідалі свае зялёныя галіны ўверсе.
10.Супастаўце тыпы тэкстаў і пытанні, якія можна паставіць да іх.-Чаму?-Што адбываецца (адбылося)?-Які прадмет?апавяданне-АБВразважанне-АБВапісанне-АБВ