Пятрусь Броўка. «Калі ласка!»
Меню

Ведаць:

  • кароткія звесткі пра Петруся Броўку
  • верш «Калі ласка!» на памяць

Умець:

  • аналізаваць лірычны твор (вызначаць асноўную думку, дзяліць на часткі, вызначаць лірычных герояў)
  • знаходзіць мастацкія дэталі, з дапамогай якіх ствараецца меладычнасць, трапнасць, выразнасць роднай мовы
  • выразна, у патрэбным тэмпе чытаць верш

1.Злучыце пачатак і канец прыказкі:
-язык адпачывае.
-дарэмна не гаворыцца.
-не пахваляць.
-родная мова.
Усяму пачатак – -
Бацькоўскае слова-
За доўгі язык -
Калі галава думае,-

2.На колькі частак можна ўмоўна падзяліць верш Петруся Броўкі “Калі ласка!”?

3.У якім значэнні ў вершы Петруся Броўкі “Калі ласка!” ўжыты выраз “агарнуць пяшчотай”?

4.Колькі разоў аўтар ужывае ў вершы словы “калі ласка”?

5.Якія рысы характару беларусаў усхваляе Пятрусь Броўка ў наступных радках: “Трапіць госць у будзень, а ці ў свята: – Калі ласка, калі ласка, ў хату!”?

6.Чым для паэта з’яўляецца родная мова?

сукупнасцю прыгожых слоў
мовай дзяржавы, у якой ён жыве
крыніцай натхнення

7.У якіх радках верша ўтрымліваецца адгадка на прыведзеную загадку: “Стукае, грукае, а нідзе яго не відаць”?

8.Узнавіце радок верша: “У любімай мове, , наскай…”

Правільны адказ: роднай