Анатоль Грачанікаў. «Верасень»
Меню

Ведаць:

  • змест верша А. Грачанікава «Верасень»
  • вобразна-выяўленчыя сродкі ў творы

Умець:

  • вызначаць тэму, ідэю, кампазіцыю твора
  • занатоўваць свае назіранні ў табліцу і пацвярджаць думкі цытатамі з твора
  • знаходзіць эпітэты і вызначаць іх ролю

Дадатковыя
матэрыялы

1.Анатоль Грачанікаў з’яўляецца аўтарам наступных вершаў

“Бацькаўшчына”
“Калі ласка!”
“Дрымотна ціснуцца кусты…”
“Верасень”

2.На колькі частак можна падзяліць верш “Верасень” А.Грачанікава?

3.Суаднясіце фрагменты верша “Верасень” са сродкамі мастацкай выразнасці:
-параўнанне
-параўнанне
-эпітэт
-эпітэт
“на звонкіх павуцінах”-
“гронкі ацяжэлыя каліны”-
“нібы вашчына”-
“прасвечаны святлом яго, як гронка”-

4.Патлумачце значэнне слова вашчына, ужытага ў вершы “Верасень” А.Грачанікава.

5.Аднавіце прапушчанае ў вершы А.Грачанікава “Верасень” слова: “Зноў верасень – // Запаслівы – // Шчыруе па імшастых баравінах”.

Правільны адказ: грыбнік

6.Ці згодны вы, што ў першых дзвюх строфах верша А.Грачанікава “Верасень” паказана прырода ў пачатку восені?

7.Ці згодны вы, што А.Грачанікаў любіць верасень яшчэ і таму, што ён у ім нарадзіўся?

8.Пра якія ягады ідзе размова ў наступных радках? “І гронкі ацяжэлыя // насыціліся сокамі спаўна”.

Правільны адказ: каліны

9.Узгадайце, пра якіх птушак гаворыць паэт, і ўстаўце прапушчанае слова: “І ў сцішаным палёце”.

Правільны адказ: жураўліным