Анатоль Грачанікаў. «Верасень»
Меню

Ведаць:

  • змест верша А. Грачанікава «Верасень»
  • вобразна-выяўленчыя сродкі ў творы

Умець:

  • вызначаць тэму, ідэю, кампазіцыю твора
  • занатоўваць свае назіранні ў табліцу і пацвярджаць думкі цытатамі з твора
  • знаходзіць эпітэты і вызначаць іх ролю

Дадатковыя
матэрыялы

1.Анатоль Грачанікаў з’яўляецца аўтарам наступных вершаў:

«Бацькаўшчына»
«Калі ласка!»
«Дрымотна ціснуцца кусты…»
«Верасень»

2.На колькі частак можна падзяліць верш «Верасень» А. Грачанікава?

3.Суаднясіце фрагменты верша «Верасень» са сродкамі мастацкай выразнасці:
-параўнанне
-параўнанне
-эпітэт
-эпітэт
«на звонкіх павуцінах»-
«гронкі ацяжэлыя каліны»-
«нібы вашчына»-
«прасвечаны святлом яго, як гронка»-

4.Патлумачце значэнне слова вашчына, ужытага ў вершы «Верасень» А. Грачанікава.

5.Аднавіце прапушчанае ў вершы А. Грачанікава «Верасень» слова:
«Зноў верасень – //
Запаслівы – //
Шчыруе па імшастых баравінах».

Правільны адказ: грыбнік

6.Ці згодны вы, што ў першых дзвюх строфах верша А. Грачанікава «Верасень» паказана прырода ў пачатку восені?

7.Ці згодны вы, што А. Грачанікаў любіць верасень яшчэ і таму, што ён у ім нарадзіўся?

8.Пра якія ягады ідзе размова ў наступных радках?
«І гронкі ацяжэлыя //
насыціліся сокамі спаўна».

Правільны адказ: каліны

9.Узгадайце, пра якіх птушак гаворыць паэт, і ўстаўце прапушчанае слова:
«І ў сцішаным палёце».

Правільны адказ: жураўліным