Пятрусь Броўка. «Кропля»
Меню

Ведаць:

  • змест верша Пятруся Броўкі «Кропля»
  • вобразна-выяўленчыя сродкі ў творы

Умець:

  • вызначаць тэму і ідэю твора
  • вызначаць мастацкую ролю дзеясловаў і назоўнікаў у творы
  • занатоўваць свае ўражанні ў табліцу і пацвярджаць думкі цытатамі з твора

1.Выберыце творы, якія належаць П. Броўку:

«Ля вогнішч начлежных»
«Калі ласка!»
«Кропля»
«На рэчцы»

2.Якую прыродную з’яву апісвае П. Броўка ў вершы «Кропля»?

3.Якую ролю ў вершы «Кропля» выконваюць дзеясловы: прарваўся, ударыў, перамыў, пачапіў, прашумеў, суняўся?

перадаюць дынамізм і лёгкасць дажджу
перадаюць настрой пасля навальніцы
ствараюць карціну летняга дажджу
паказваюць на надыход дажджлівых восеньскіх дней

4.Вызначце, які мастацкі прыём ужывае П. Броўка ў наступных радках:
Прашумеў. Суняўся. //
Ціха стала. //
І слязінка кожная зайграла.

5.Успомніце радкі з верша П. Броўкі «Кропля» і ўстаўце прапушчанае слова:
Быццам свет увесь у ёй сабраны: //
Поле, //
Луг, //
Сады ўсяго пасёлка, //
І рака, //
І неба, //
І !

Правільны адказ: вясёлка

6.У якім значэнні П. Броўка ўжывае слова шрот у вершы «Кропля»?

7.З якой інтанацыяй варта чытаць верш П. Броўкі «Кропля»?