А. Вялюгін «Спелы бор»
Меню

Ведаць:

  • некаторыя звесткі з жыцця і творчасці аўтара
  • якія пачуцці перадае А. Вялюгін у вершы «Спелы бор»

Умець:

  • аналізаваць верш
  • вызначаць зменлівасць пачуццяў лірычнага героя ў творы і перадаваць іх пры выразным чытанні
Дадатковыя
матэрыялы

1.Адзначце, пад якім нумарам змешчаны партрэт (фотаздымак) Анатоля Вялюгіна?

Адказ:

Правільны адказ: 4

2.Выявіце сінонімы да слова бор:

лес
ельнік
сасоннік
парк
кустарнік

3.Назавіце словы, якія адносяцца да раслінага свету ў вершы Анатоля Вялюгіна “Спелы бор”:

дурнап`ян
ажыны
маліны
баравікі
асака

4.Успомніце, чым для аўтара з`яўляецца лес:

святое месца, якое павінны берагчы і любіць
галоўнае багацце
месца для адпачынку
сабор
месца для збору грыбоў

5.Выберыце правільную фармуліроўку такога паняцця, як параўнанне:

мастацкі прыём, калі нежывым, неадушаўлёным прадметам і з`явам надаюцца якасці і ўласцівасці чалавека

6.Нагадайце, якія параўнанні ёсць у вершы:

бор — сабор
зямля — маці
кропля — брыльянт
гул дрэў — царкоўныя званіцы
пах лясных траў — кадзіла

7.Высветліце, з дапамогай якіх метафар апісваюцца вобразы ў творы:

узгоркі пацягнуты смугой
дpыжыць бacoк чмялiны
ледзяныя звонкія раніцы
спяшaeццa бapcyк-мaнax
мaлaдocць xaдзiлa