Урок дадатковага чытання. Васiль Вiтка. «Трывога ў Ельнiчах»
Меню

Ведаць:

  • некаторыя звесткі з жыцця і творчасці пісьменніка
  • маральна-гуманістычны і экалагічны змест апавядання, яго тэму, асноўную думку
  • маральна-этычныя праблемы, які ўздымае аўтар

Умець:

  • вылучаць эпізоды, важныя для характарыстыкі дзейных асоб
  • характарызаваць герояў па іх учынках
  • умець знаходзіць кульмінацыйны момант твора

Дадатковыя
матэрыялы

1.Пад якою лічбаю змешчаны фотаздымак Васіля Віткі?

2.Што ў пачатку апавядання Юзік прапаноўвае Толіку каля буслянкі?

3.Чым пагражаў Толік Юзіку, калі той не захацеў лезці на таполю да буслоў?

4.Пра каго аўтар піша так: “…чaцвёpты, caмы мeншы, тaкi ж кpyтacвeт, штo пpocтa дзiвa, y кaгo ён i ўдaўcя. Мoжa, тaмy, штo мeншыx зaўcёды бoлeй пecцяць i пялeгyюць, ён з caмaгa мaлкy ўзяў нaд yciмi тaкyю пaтoлю, штo нiкoгa нe пpызнaвaў. Кoлькi тaм былo яго, a як пaйшoў y шкoлy, дык дзeцям жыцця нe cтaлa aд ягo. To гpымaкoў y плeчы нaдae, тo выxaпiць з чyжoгa пapтфeлiкa кнiжкy i пaшмaтae, тo якoгa кeпcтвa ў шкoлe нapoбiць. Нy, пpocтa вoкa нe cпycкaй з гэтaгa вicyca! I нi пpocьбы, нi гpoзьбы нe пaмaгaюць”?

5.Якія рысы характару характэрны для Юзіка?

Ён злы
ганарлівы
задзірысты
зайздросны
спагадлівы

6.Што адбылося вакол забітага бусла?

7.Дзе Толік знайшоў Юзіка пасля здарэння?