Пімен Панчанка. «Сармацкае кадзіла»
Меню

Ведаць:

  • некаторыя звесткі з жыцця і творчасці П. Панчанкі
  • маральна-этычную праблему твора, яго тэму, ідэю
  • назвы кветак, якія згаданы ў вершы

Умець:

  • выразна чытаць верш
  • вызначаць істотныя думкі ў творы
  • характарызаваць мастацкія сродкі верша

Дадатковыя
матэрыялы

1.Аўтарам верша “Сармацкае кадзіла” з’яўляецца:

2.Якой тэме прысвечаны верш “Сармацкае кадзіла”

3.Хто такія сарматы, якія згадваюцца ў вершы “Сармацкае кадзіла”?

4.Якая кніга згадваецца аўтарам ў вершы “Сармацкае кадзіла”?

5.Пра які прагрэс ідзе гаворка ў вершы “Сармацкае кадзіла”?

6.Каго мае на ўвазе аўтар у звароце “асірацелая душа”?

7.Прадстаўнікі флоры, якіх мы сустракаем у вершы “Сармацкае кадзіла”?

кураслеп лясны
цюльпан
ворлік
мядзведжая цыбуля (чарамша)
сармацкае кадзіла
сон-трава
меч-трава
познацвет
мята
чаравічок венерын
сіні званочак
ружа

8.Прадстаўнікі фаўны, якіх мы сустракаем у вершы “Сармацкае кадзіла”?

зубр
дзік
бабёр
чорны бусел

9.Як, на думку аўтара, можна выратаваць і захаваць прыродную спадчыну?

ашчадна ставіцца да прыродных рэсурсаў
садзіць дрэвы, кусты, кветкі
не забруджваць акаляючае асяроддзе
не звяртаць ні на што ўвагі

10.Абагульненая думка, асноўны сэнс мастацкага твора, тое галоўнае, што хацеў сказаць аўтар, гэта: