Назоўнік як часціна мовы: агульнае значэнне, марфалагічныя прыметы, сінтаксічная роля. Пачатковая форма
Меню

Ведаць:

  • пра агульнае значэнне назоўніка
  • марфалагічныя прыметы назоўніка

Умець:

  • вызначаць сінтаксічную ролю назоўніка

Дадатковыя
матэрыялы

1.Сярод прапанаваных слоў адзначце назоўнікі.

Зялёны
Зелень
Зелянець
Танцор
Танец
Танцаваць

2.Запішыце назоўнік ў пачатковай форме: У бела-ружовай пене плыве над зямлёю гарачае сонца.

Правильный ответ: пена

3.Адзначце, якія марфалагічныя прыметы ўласцівы назоўніку хата ў сказе «Перад хатамі палісаднікі, дзе цвітуць чырвоныя макі»

Месны склон
Творны склон
Множны лік
Адзіночны лік
1 скланенне
2 скланенне
3 скланенне
Жаночы род
Ніякі род
Мужчынскі род

4.Вызначце, якую сінтаксічную ролю выконваюць выдзеленыя назоўнікі.
-Не член сказа
-Дзейнік
-Азначэнне
-Акалічнасць
-Дапаўненне
Ішоў па лесе грыбнік.-
Дзядзька хуценька нагнуўся.-
Хлопчык узяў у бібліятэцы новую кнігу.-
Мова, ты матылёк лёгкакрылы.-
Максім Багдановіч вывучыў мову продкаў.-

5.Адзначце сказы, у якіх неабходна паставіць працяжнік паміж дзейнікам і выказнікам. Улічыце, што знакі прыпынку не пастаўлены.

Мова гэта вялікі народны скарб.
Мінск сталіца Беларусі.
Вішнёвыя пялёсткі асыпаюцца ў садах.
Таня дапамажы мне прыбраць у пакоі.
Таня дапамагае маці па гаспадарцы.
Лета любімая пара года школьнікаў.