Янка Брыль. «Урокі пані Мар’і» (урывак з аповесці «Сірочы хлеб»). Пра аповед, апісанне, дыялог
Меню

Ведаць:

  • асноўныя факты біяграфіі Янкі Брыля і гісторыю напісання аповесці «Сірочы хлеб»
  • змест урыўка «Урокі пані Мар’і» з аповесці «Сірочы хлеб» і тлумачэнне назвы твора
  • паняцці аповед, апісанне, дыялог як спосабы і прыёмы раскрыцця зместу, характарыстыкі персанажаў

Умець:

  • тлумачыць уплыў пані Мар’і на духоўнае сталенне асобы Даніка Мальца
  • даваць параўнальную характарыстыку вобразаў настаўнікаў Даніка Мальца, якія адыгралі пэўную ролю ў жыцці сялянскага хлопчыка; даваць характарыстыку вобраза галоўнага героя аповесці Даніка Мальца, адзнаку яго учынкаў
  • вызначаць спосабы і прыёмы раскрыцця зместу, характарыстыкі вобразаў-персанажаў (аповед, апісанне, дыялог)

1.Адзначце тэму аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”:

2.Адзначце, ад каго Данік Малец, герой аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”, упершыню пачуў верш на роднай мове:

3.Адзначце ўрывак, дзе апісваюцца ўражанні Даніка Мальца, героя аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”, ад Міколавай навукі:

4.Адзначце, як паўплывала на станаўленне характару Даніка Мальца, героя аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”, яго настаўніца пані Мар’я:

5.Адзначце прычыну, па якой пані Мар’я, настаўніца з аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”, чытала дзецям творы “Янка-музыка” Г. Сянкевіча і “Міхаська” Цёткі:

6.Адзначце, пра каго Данік, герой аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”, гаворыць: “Панскі падліза… Запрадаўся з душой”:

7.Адзначце, чаму Янка Брыль назваў сваю аповесць “Сірочы хлеб”:

8.Адзначце, чым блізкія лёсы самога пісьменніка і Даніка Мальца, героя аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”:

9.Адзначце жанр, да якога можна аднесці твор Янкі Брыля «Сірочы хлеб»:

10.Адзначце змены, якія адбыліся з Данікам, героем аповесці Янкі Брыля “Сірочы хлеб”, на працягу ўсяго дзеяння, якое разгортваецца ў творы: