Мікола Шабовіч. «Хоць не бачыў чужых я краін»
Меню

Ведаць:

  • ідэйны змест верша М.Шабовіча «Хоць не бачыў чужых я краін»
  • мастацкія асаблівасці верша М.Шабовіча «Хоць не бачыў чужых я краін»
  • паняцце пра падтэкст і яго ролю ў раскрыцці патрыятычнага пафасу верша М.Шабовіча «Хоць не бачыў чужых я краін»

Умець:

  • вызначаць тэму і ідэю верша
  • знаходзіць сродкі мастацкай выразнасці
  • вызначаць кампазіцыйную будову і стылістычныя адметнасці твора
  • знаходзіць адказы на пытанні і аргументаваць сваю думку
  • весці дыскусію па праблемных пытаннях
  • прымяняць раней атрыманыя веды на практыцы

Дадатковыя
матэрыялы

1.Выберыце форму верша М.Арочкі “Хлеб роднай мовы”:

2.Выберыце правільны адказ пра аўтара верша Міколу Арочку:

3.З прапанаваных вершаваных радкоў выберыце тыя, у якіх ёсць метафара:

апалены духам жыцця
як ніколі я сёння жадзён яму, гэтаму хлебу надзённаму
заквашаны з ліхалеццяў
шчодрым дамашнім богам ляжыць на стале маім бохан
бохан па зярнятку з вякоў назапашаны

4.Адзначце, якія складнікі нацыянальнай культуры беларусаў даюць падставу паэту назваць верш “Хлеб роднай мовы”:

хлеб
Радзіма
мова
знакамітыя дзеячы
традыцыі

5.Выберыце, які сродак, выкарыстаны аўтарам, дазваляе гучаць твору як верш-запавет нашчадкам і спрыяе ўзмацненню эмацыянальнай афарбоўкі і экспрэсіўнасці верша:

6.Выберыце мастакоў, на палотнах якіх вобраз хлеба знайшоў сваё адлюстраванне:

Міхаіл Савіцкі
Іван Пратасеня
Язэп Драздовіч
Энгельс Казлоў
Вітольд Бялыніцкі-Біруля

7.Выберыце, у якім горадзе на тэрыторыі нашай краіны ёсць помнік хлебу:

8.Выберыце слова, якое адпавядае дадзенаму лексічнаму значэнню: “драўляная пасудзіна, у якой рашчыняюць хлеб”:

9.Выберыце азначэнне паняцця “падтэкст”:

10.Выберыце, які падтэкст мае верш М.Арочкі “Хлеб роднай мовы”: