М. Багдановіч. «Цёплы вечар, ціхі вецер, свежы стог…». М. Башлакоў. «Верасень»
Меню

Ведаць:

  • паняцце пейзажная лірыка
  • асноўныя тэматычныя групы (віды) лірыкі
  • ідэйна-мастацкі змест вершаў

Умець:

  • заўважаць паэтычную адухоўленасць з’яў прыроды
  • вызначаць спосабы выяўлення аўтарскіх пазіцый у вершах
  • выразна чытаць вершы, розныя па змесце, настроі, насычанасці вобразна-выяўленчымі сродкамі мовы, тлумачыць іх сэнс і мастацкую адметнасць
  • выяўляць еднасць асобы лірычнага героя з прыродай

Дадатковыя
матэрыялы

1.Адзначце від лірыкі, да якога адносіцца верш М. Багдановіча «Цёплы вечар, ціхі вецер, свежы стог…»

2.Вызначце тэму верша:

3.Вызначце ідэю верша:

4.Адзначце вобразна-выяўленчыя сродкі, якія ўжываў паэт пры стварэнні наступных мастацкіх вобразаў:
«свежы стог», месяца «бледны рог», «агністая сляза»

5.Вечар малюецца паэтам:

6.Адзначце, якімі радкамі верша характарызуецца душэўны стан лірычнага героя:

«Цёплы вечар, ціхі вецер, свежы стог…»
«Бачу я, з прыродай зліўшыся душой, //Як дрыжаць ад ветру зоркі нада мной …»
«Чую ў цішы, як расце трава …»

7.Як называюць ужыванне ў вершаваным тэксце аднолькавых або падобных гукаў, якія ўзмацняюць мілагучнасць і сэнсавую выразнасць мовы?

8.Рытм верша:

9.Адзначце вершаваны памер твора:

10.Адзначце, якія сродкі мастацкай выразнасці прысутнічаюць у наступных радках:

Ў небе месяца праглянуў бледны рог,
Ў небе ціха зоркі расцвілі.

эпітэты
параўнанні
метафары