Голасам душы і сэрца. Лірычныя жанры. Народныя песні. «Бяроза з лістом» і «Зелянеюць, зелянеюць лугі, сенажаці…». Паралелізм
Меню

Ведаць:

  • паняцці лірычныя жанры, народная песня, паралелізм
  • ідэйна-мастацкі змест народных песень «Бяроза з лістом» і «Зелянеюць, зелянеюць лугі, сенажаці…»
  • від песеннага фальклору і ў сувязі з якім перыядам жыцця чалавека выконвалася пэўная песня
  • адметнасць выяўлення «ўнутранага» пачуцця лірычнага твора

Умець:

  • характарызаваць лірычнага героя народных песень «Бяроза з лістом» і «Зелянеюць, зелянеюць лугі, сенажаці…»
  • вызначаць ключавую праблему народных песень
  • акрэсліваць матывы і рух думак, пачуццяў лірычнага героя
  • вызначаць спосабы выяўлення пазіцыі народа ў песнях «Бяроза з лістом» і «Зелянеюць, зелянеюць лугі, сенажаці…»

Дадатковыя
матэрыялы

1.Лірычныя творы адлюстроўваюць жыццё праз

2.Лірычны твор не мае

3.Вершаваны твор, меладычны па інтанацыі і прызначаны для спявання — гэта

4.Да якога віду народных песень адносіцца «Бяроза з лістом»?

5.У якой жыццёвай сітуацыі выконвалася песня «Бяроза з лістом»?

6.Чаму гучанне песні «Бяроза з лістом» сумнае?

7.Адзначце словы з памяншальна-ласкальныя суфіксамі.

8.Як у народнай песні «Зелянеюць, зелянеюць лугі, сенажаці…» адлюстраваны народныя ўяўленні пра жаночую прыгажосць?

9.У якой жыццёвай сітуацыі выконвалася песня «Зелянеюць, зелянеюць лугі, сенажаці…»?

10. Кампазіцыйны прыём, пры якім дзве падобныя або процілеглыя з’явы раскрываюцца ў параўнанні, называецца