Г. Пашкоў. «Пазвоніць аднойчы вясна…». Паэтычныя тропы. А. Вярцінскі. «Жыццё даецца, каб жыццё тварыць…»
Меню

Ведаць:

  • паняцці філасофская лірыка, паэтычныя тропы
  • ідэйна-мастацкі змест вершаў «Пазвоніць аднойчы вясна…» Г. Пашкова, «Жыццё даецца, каб жыццё тварыць…» А. Вярцінскага
  • значэнне высокай місіі чалавека на зямлі
  • адметнасць выяўлення філасофскага пачуцця лірычнага твора

Умець:

  • характарызаваць лірычнага героя вершаў «Пазвоніць аднойчы вясна…» Г. Пашкова, «Жыццё даецца, каб жыццё тварыць…» А. Вярцінскага
  • вызначаць ключавую праблему лірычных твораў
  • вызначаць высокі філасофскі пафас у лірычных творах
  • вызначаць спосабы выяўлення аўтарскай пазіцыі ў лірычных творах

1.Да якога віду лірыкі адносіцца верш Генадзя Пашкова «Пазвоніць аднойчы вясна…»?

2.Лірычны герой верша

3.Якую найвялікшую тайну адкрывае чытачу паэт?

4.Які мастацкі троп выкарыстоўваецца для перавелічэння ўласцівасцей або прымет з’яў ці прадметаў?

5.Пры дапамозе чаго аўтар верша раіць віць і далей «светла-залатую ніць» жыцця?

6.З дапамогай якой метафары характарызуе паэт жыццёвы шлях чалавека ў вершы «Жыццё даецца, каб жыццё тварыць…»?

7.Адзначце від вобразна-выяўленчага сродка «светла-залатая ніць».

8.Якую ролю ў вершы адыгрывае паўтор аднаго і таго ж слова-сказа ў канцы кожнай страфы?

9.Адзначце рад, у якім усе словы з’яўляюцца сінонімамі да слова тварыць.

10. Як называецца паўтор аднаго і таго ж слова-сказа ў канцы кожнай страфы?