Ведаць:
Умець:
Дадатковыя матэрыялы
1.Знайдзіце няправільна напісанае слова, выправіце памылку, слова запішыце:Аўдыторыя, шоу, ва Узбекістане, класна-урочны, акварыум, трыумф.Адказ:
Правільны адказ: класна-ўрочны
2.Адзначце рады, у якіх усе словы напісаны правільна:
3. Якія з сказаў складаныя?
4. Вызначце сродкі сувязі паміж прэдыкатыўнымі часткамі ў складаназлучаных сказах:-Не свісталі кулі, і ў парваных правадах не шумеў вецер.-То салавей зальецца ўдала, то шпак пасобіць ценарком.-Я быў у гэтых мясцінах не адзін раз, але цяпер усе здалося мне новым і незнаёмым.спалучальныя-АБВразмеркавальныя-АБВсупраціўныя-АБВ
5.Адзначце складаназалежныя сказы, у якіх няма парушэння пунктуацыйных нормаў:
6.Адзначце нумары сказаў, у якіх на месцы пропуску трэба паставіць двукроп’е:
7.Знайдзіце схему, якая адпавядае сказу (улічыце, што знакі прыпынку не пастаўлены): Певень стаіць на адной назе чакай марозу.
8.Адзначце знакі прыпынку, якія прапушчаны ў сказе:Калядны лялечны тэатр, з якім прыходзілі некалі непасрэдна ў хату і які прыносіў задавальненне як дзецям, так і дарослым, называўся батлейкай, а выгляд ён меў дзіўны сцэнай для самаробных лялек служылі батлейкі – спецыяльна зробленыя пераносныя скрынкі, што нагадвалі хатку ў адзін ці некалькі паверхаў, і каб лялек батлеечнік мог вадзіць па шчылінах, якія прарэзваліся на кожным паверсе, іх мацавалі на драўляных або металічных кіёчках.
9.Закончыце фармулёўку:Чужое выказванне, перададзенае кім-небудзь, з захаваннем сінтаксічных асаблівасцей, – гэта мова.
Правільны адказ: простая
10.Знайдзіце сказы, якія адпавядаюць схеме: «П, – а. – П».