Кантрасты XVIII ст.: эпоха Асветы і рэвалюцый
Меню

Знать:

  • азначэнне паняццяў: Асвета, асветніцкі абсалютызм
  • асноўныя ідэі эпохі Асветы
  • прычыны і вынікі Амерыканскай і Вялікай Французскай буржуазнай рэвалюцый

Уметь:

  • канкрэтызаваць засвоеныя паняцці
  • характарызаваць асноўныя ідэі Асветы
  • праводзіць аналіз зместу гістарычных дакументаў
  • ацэньваць уплыў ідэй Асветы на светапогляд людзей

Дополнительные
материалы

1.Вальтэр лепшай формай праўлення лічыў асветную манархію. Яго ідэалам быў манарх, які вывучаў правілы кіравання грамадствам і абараняў асноўныя правы людзей.

2.У Аўстрыйскай імперыі пры правядзенні палітыкі «асветнага абсалютызму» была ўведзена абавязковая сярэдняя адукацыя.

3.У гісторыю Заходняй Еўропы XVIII ст. увайшло як эпоха:

4.Ідэалогія Асветніцтва асноўвалася на:

Тэорыі падзелу ўлады
Тэорыі «асветнай дзяржавы»
Тэорыі народнага суверэнітэту
Тэорыі натуральнага права

5.Галоўнымі ідэолагамі амерыканскай нацыі ў перыяд Вайны за незалежнасць ЗША былі:

Томас Джэферсан
Джон Лок
Томас Эдзісан
Джордж Вашынгтон
Уолтэр Рыд

6.Самымі вядомымі прадстаўнікамі французскага Асветніцтва былі:

Напалеон Банапарт
Шарль Луі Мантэскьё
Вальтэр
Дэні Дзідро
Максіміліян Рабесп`ер

7.Незалежнасць трынаццаці былых калоній, іх аб’яднанне і ўтварэнне новай дзяржавы – Злучаных Штатаў Амерыкі – была абвешчана ў:

8.Канстытуцыя, прынятая ў 1787г, абвяшчала ЗША дзяржавай, рэспублікай, у якой заканадаўчая ўлада належыць Кангрэсу, а выканаўчая – прэзідэнту.

Правільны адказ: федэратыўнай

9.Расстаўце ў храналагічным парадку падзеі Вялікай французскай рэвалюцыі:
-пераход ўлады ў выніку перавароту да Н. Банапарта
-абвяшчэнне Французскай рэспублікі
-прыняцце Канстытуцыі
-штурм Бастыліі
1-
2-
3-
4-

10.Суаднясіце гістарычную асобу XVIII ст. і дзяржаву:
-ЗША
-Францыя
-Шатландыя
-Расія
Адам Сміт-
Кацярына II-
Жан Жак Русо-
Джорж Вашынгтон-