Духоўнае жыццё і культура цывілізацый Усходу
Меню

Знать:

  • рэлігіёзныя сістэмы цывілізацый Азіі і Афрыкі і іх уплыў на жыццё грамадства
  • культурную спадчыну цывілізацый Азіі і Афрыкі ў Новы час
  • імёны вядомых культурных дзеячаў Усходу ў Новы час

Уметь:

  • характарызаваць рэлігіёзнае і культурнае развіццё цывілізацый Азіі і Афрыкі ў Новы час
  • ацэньваць дасягненні і ўклад у сусветную культуру цывілізацый Усходу

Дополнительные
материалы

1.Пранікненне ў Азію і Афрыку еўрапейцаў не змяніла рэлігійных уяўленняў мясцовага насельніцтва аб навакольным свеце.

2.Іслам, канфуцыянства і будызм з’яўляліся асновай традыцыйнай сістэмы адукацыі ў краінах Усходу.

3.Іслам перашкаджаў распаўсюджванню пісьменнаці, таму што чытаць Каран маглі толькі мусульманскія аўтарытэты – улемы.

4.Магольскі правіцель Акбар стварыў новую рэлігіную сістэму, якая распаўсюдзілася на тэрыторыі Індыі, Кітая, Японіі.

5. Суаднясіце імя дзеяча культуры з назвай яго твора:
-«Апісанне цудоўнага з кабінета Ляа»
-«Сон у чырвоным цераме»
-«Адзінокая фігура птушкі»
-«Тры знакамітыя прыгажуні»
Пу Сунлін-
Чжу Да-
Цаа Сюэцынь-
Кітагава Утамару-

6.Устанавіце адпаведнасць рэлігійнай сістэмы назвай дзяржаў, дзе яна мела найбольшы ўплыў:
-Кітай дынастый Цын і Мін, Японія перыяду сёгунату Такугава, карэйская дзяржава Часон
-Асманская імперыя, імперыя Вялікіх Маголаў у Індыі, дзяржава дынастыі Сефевідаў у Персіі
-дзяржавы Паўднёва-Усходняй Азіі
-Японія
Сінтаізм-
Іслам-
Будызм-
Канфуцыянства-

7.Выберыце жанры мастацтва, якія былі распаўсюджаны ў краінах мусульманскага свету ў Новы час:

выяўленчае мастацтва
скульптура
выцінанкі
архітэктура
арнаментальнае мастацтва
каліграфія

8.Выберыце характэрныя рысы кітайскага выяўленчага мастацтва ў Новы час:

арнаментальнае мастацтва
дамінаванне толькі выяў прыроды
стварэнне твораў мастацтва толькі пад заказ
захаванне традыцый пейзажнага малюнку
пераасэнсаванне традыцыйнага жывапісу
развіццё мастацтва ў традыцыйных формах і пад апекай правіцеляў

9.Змяшэнне персідскага і ісламскага элементаў атрымала нагляднае адлюстраванне ў архітэктурным комплексе .

Правільны адказ: Тадж-Махал

10.Распаўсюджанне ў ХIV ст. паперы ў Індыі садзейнічала развіццю жывапісу, асабліва мініяцюры. Знаходзячыся ў выгнанні ў Персіі, яе хараством захапіўся магольскі падышах Хумаюн. Пасля вяртання на індыйскі прастол у 1556 годзе ён запрасіў да сябе двух персідскіх майстроў, каб прадставіць новую тэхніку жывапісу. Яго сын Акбар так палюбіў новую манеру, што загадаў яе капіраваць. Акбар заахвочваў мастакоў выкарыстоўваць элементы еўрапейскага мастацтва, перспектыву, выявы людзей у руху. Так нарадзіўся «» жывапісны стыль.

Правільны адказ: акбарскі