Рэвалюцыйны рух і палітыка царызму
Меню

Ведаць:

  • важнейшыя падзеі гісторыі другой паловы XIX ст., мэты і склад радыкальнага руху, пра ўзнікненне расійскай сацыял-дэмакратыі
  • даты: 1 сакавіка 1881 г., Марозаўская стачка 1885 г.
  • азначэнне паняццяў: народнікі, марксізм
  • імёны гістарычных дзеячаў: Аляксандр III, А.І. Герцэн, У.І. Ульянаў (Ленін)

Умець:

  • вызначаць сутнасць народніцтва, асаблівасці працоўнага руху ў Расіі
  • характарызаваць дзейнасць арганізацыі «Народная воля», становішча працоўнага класа ў Расіі
  • ацэньваць палітыку Аляксандра ІІІ
  • устанаўліваць і тлумачыць прычынна-выніковыя сувязі паміж забойствам Аляксандра II і контррэформамі Аляксандра ІІІ
  • даваць ацэнку гістарычным падзеям і з'явам, дзейнасці гістарычных асоб Расіі ў другой палове XIX  cт.

Дадатковыя
матэрыялы

1.Ці дакладна, што галоўнай рэвалюцыйнай сілай народнікі лічылі буржуазію?

2.Ці дакладна, што народнікі выступалі супраць перажыткаў прыгонніцтва і капіталістычнага шляху развіцця Расіі?

3.Устанавіце адпаведнасць паміж плынню і яе характарыстыкай:
-захоп дзяржаўнай улады з дапамогай перавароту
-нязначная меншасць лепшых людзей – праводзяць прапаганду сярод народа, тлумачаць яго патрэбы і сілы
-грамадска-палітычная плынь, выстаўленая за знішчэнне дзяржаўнай улады ў выніку стыхійнага бунту
бунтарская-
прапагандысцкая-
змоўніцкая-

4.Укажыце дату пачатку «хаджэння ў народ» рэвалюцыйных народнікаў

5.Ля вытокаў народніцтва стаялі:

А.І. Герцэн
Г.В. Пляханаў
У.І. Ульянаў (Ленін)
М.Г. Чарнышэўскі

6.Узнікненне расійскай сацыял-дэмакратыі звязана з імёнамі: Герцэн, Пляханаў, .

Правільны адказ: Ленін

7.Забойства Аляксандра II народнікамі было здзейснена ў:

8.Стварэнне «Саюза барацьбы за вызваленне рабочага класа» адбылося ў:

9.Устанавіце адпаведнасць паміж датай і падзеяй:
-Марозаўская стачка
-I з`езд РСДРП у Мінску
-выданне спецыяльнага цыркуляра (указа),скіраванага супраць забастоўшчыкаў
1870 г.-
1885 г.-
1898 г.-

10.Ці дакладнае сцвярджэнне, што працоўны рух у парэформеннай Расіі з кожным этапам падымаўся на больш высокую ступень?