Навука і культура Заходняй Еўропы і ЗША ў міжваенны перыяд
Меню

Ведаць:

  • гістарычныя паняцці: навукова-тэхнічны прагрэс, генетыка, літаратура «страчанага пакалення», сюррэалізм, дадаізм, функцыяналізм
  • асноўныя даты і падзеі: 1919 г. – заснаваннне школы «Баўхаўз» у Германіі; 1927 г. – стварэнне першага гукавага фільма ў ЗША; 1928 г. – стварэнне першых у свеце антыбіётыкаў; 1937 г. – стварэнне П. Пікасо карціны «Герніка»
  • імёны дзеячаў навукі і культуры: М. Планк, Э. Рэзерфард, Н. Бор, А. Эйнштэйн, Н. Тэсла, А. Флемінг, О. Шпенглер, Б. Шоу, Т. Драйзер, Э. Хемінгуэй, Э.М. Рэмарк, С. Далі, П. Пікасо, Ч. Чаплін, В. Гропіус, Ле Карбюзье

Умець:

  • называць і характарызаваць найважнейшыя адкрыцці і дасягненні ў прыродазнаўстве і грамадскіх навуках
  • характарызаваць мадэрнізм, функцыяналізм як мастацкія стылі
  • выказваць свае адносіны да адкрыццяў і дасягненняў матэрыяльнай і духоўнай культуры, дзеячаў навукі і мастацтва

Дадатковыя
матэрыялы

1.У міжваенны перыяд навуковыя адкрыцці і вынаходкі актыўна выкарыстоўваліся ў ваенных мэтах для стварэння новых відаў узбраення.

2.Большасць канцэпцый грамадскага развіцця, папулярных у міжваенны перыяд, аб`ядноўвала аптымістычнае бачанне будучыні чалавецтва.

3.Суаднясіце дзеячаў навукі і зробленае імі адкрыццё, вынаходку:
-тэорыя адноснасці
-антыбіётыкі
-пераменны ток
-квантавая тэорыя
Альберт Эйнштэйн-
Нікола Тэсла-
Аляксандр Флемінг-
Макс Планк-

4.Суаднясіце дзеячаў культуры і іх сферу дзейнасці:
-архітэктура
-фізіка
-жывапіс
-літаратура
Б. Шоу, А. Франс, Т. Драйзер-
С. Далі, П. Пікасо -
В. Гропіус, Ле Карбюзье-
Н. Бор, М. Планк, Э. Рэзерфард-

5.З прапанаванага спіса выберыце сцвярджэнні, якія характарызуюць развіццё навукі ў краінах Захаду ў першай палове ХХ ст.:

вывучэнне будовы атама наблізіла навукоўцаў да практычнага асваення атамнай энергіі
з`яўленне лекавых сродкаў новага тыпу – антыбіётыкаў, вітамінаў
канцэпцыі грамадскага развіцця прадракалі наступ светлай будучыні чалавецтва
навуковыя вынаходкі доўгі час не ўкараняліся ў вытворчасць
узнікненне новых галін ведаў на стыку асобных навук: біяхімія, геафізіка і інш.

6.З прапанаванага спіса выберыце верныя сцвярджэнні, якія характарызуюць развіццё літаратуры ў міжваенны перыяд:

прадстаўнікі літаратуры «страчанага пакалення» адмовіліся ад традыцый рэалізму
у многіх краінах з`явіліся рэвалюцыйныя плыні ў літаратуры, выкліканыя кардынальнымі сацыяльнымі пераменамі
многія дзеячы літаратуры вымушаныя былі эміграваць з краін, дзе зацвердзіўся фашызм
літаратура «страчанага пакалення» выказвала пратэст супраць бессэнсоўнай бойні сусветнай вайны
найбольш вядомым прадстаўніком літаратуры «страчанага пакалення» быў Ч. Чаплін

7.З прапанаванага спіса выберыце верныя сцвярджэнні, якія характарызуюць развіццё мастацтва ў міжваенны перыяд:

для мастацтва было характэрна адмаўленне ад паказу рэальнага свету
у фашысцкіх дзяржавах абстрактнае мастацтва падтрымлівалася дзяржавай
прыхільнікі імпрэсіянізму разглядалі свет як нагрувашчванне фантастычных кашмараў, вар’яцтва і ілюзій
для архітэктурнага мадэрнізму былі характэрныя аб`ёмныя блокі, узнятыя над зямлёй, дахі-тэрасы, суцэльнае шкленне фасадаў
у ЗША быў зняты першы гукавы фільм

8.Назва школы ў архітэктуры, для якой характэрныя выразныя лініі, мінімалізм, тыпавое праектаванне, выкарыстанне перадавых тэхнічных распрацовак.
Адказ:

Правільны адказ: Баўхаўз

9.Назва карціны, тэмай якай стала знішчэнне германскай авіацыяй испанскага горада ў гады грамадзянскай вайны
Адказ:

Правільны адказ: Герніка

10.Прыхільнікі адмаўлялі сэнс жыцця і мастацтва як такога. Яны лічылі, што сучасную еўрапейскую культуру трэба знішчыць шляхам разбурэння самога мастацтва.

Правільны адказ: дадаізму