Усталяванне новых ідэй у эпоху Адраджэння. Фарміраванне навуковай карціны свету
Меню

Ведаць:

  • азначэнне паняццяў «Адраджэнне», «гуманізм»
  • вучоных і вынікі іх дзейнасці, навуковыя адкрыцці XVI ст.

Умець:

  • вызначаць характэрныя рысы гуманізму з дапамогай вучэбнага тексту
  • адрозніваць погляды гуманістаў аб прызначэнні чалавека ад релігіёзных уяўленняў
  • даваць ацэнку гуманізму з пункту гледжання агульначалавечых каштоўнасцей
  • характарызаваць змены ўяўленняў людзей аб навакольным свеце
  • даваць ацэнку і характарызаваць дзейнасць вучоных XVI ст.

Дадатковыя
матэрыялы

1.Людзей, якія марылі пра свабоднага чалавека ў свабодным грамадстве без сацыяльнай несправядлівасці, беднасці і гвалту, называлі вялікімі .

Правільны адказ: летуценнікамі

2.Геліяцэнтрычную сістэму свету стварыў

3.Суаднясіце імя гуманіста і назву твора:
-Пахвала дурасці
-Утопія
-Горад сонца
Томас Мор-
Эразм Ратэрдамскі-
Тамаза Кампанела-

4.Гуманісты праслаўлялі прыгажосць чалавека і навакольнага свету.

5.Суды рымска-каталіцкай царквы, якія выносілі прысуды людзям, абвінавачаным у ерасі і іншадумстве – .

Правільны адказ: інквізіцыя

6.Суаднясіце імя вучонага і вобласць яго дзейнасці
-астраномія
-філасофія
-медыцына
-матэматыка
Мікалай Капернік-
Ісак Ньютан-
Уільям Гарвей-
Фрэнсіс Бэкан-

7.Правільнасць геліяцэнтрычнай сістэмы Каперніка навукова даказаў:

8.Уільям Шэкспір напісаў раман «Хітры гідальга Дон Кіхот Ламанчскі».

9.Характэрнымі рысамі Адраджэння з`яўляюцца:

цікавасць да культуры Антычнасці
вера ў бязмежныя магчымасці чалавека і яго розуму
адмаўленне рэлігіі
апраўданне заваёўванняў

10.Знакаміты афарызм «Веды – сіла» належыць: